6. Nyhedsbrev

8. Nyhedsbrev

Nyhedsmail (23.07.04)

Hej alle !

Så blev det tid til nyheder fra Bahrain. Det er længe siden, og der er da også sket en del siden sidst, men der er også mange underlige ting som pludselig bliver til hverdag og som derfor ikke er noget at "skrive hjem om" mere.

Tilbage i slutningen af april havde vi besøg af Kaj og Kirsten. Vi snakker stadigt om hvor uvirkeligt det føltes da de slentrede ind i lufthavnens ankomsthal, efter at vi ikke havde set nogen vi rigtig kendte i 4 måneder... Det blev en rigtig god uge. Gæsterne fik set det meste af Bahrain og vi fik forklaret, hvordan det hele fungerer hernede. Vi bilder os ind at de var lidt mere beroliget over vores situation da de tog hjem, end da de kom... De fik da set at vi faktisk lever i et rimeligt afslappet og nogenlunde civiliseret samfund. Tak for besøget!

Livet gik tilbage til normal arbejdsgang igen. Vi havde i foråret bestemt os for at tage en uge til Danmark og England i starten af Juni, så der var igen noget at se frem til.  Vi havde en fremragende ferie. Der var meget vi skulle nå og det vil føre alt for vidt at komme ind på det hele her. Vi nåede det hele, og vi kunne ikke have ønsket os en bedre ferie!

Batelco-butikkerne var efterhånden ved at være færdige, så Peters jobsituation begyndte at stå lidt hen i det uvisse. Da vi kom tilbage fra ferie havde Peter desværre stort set ingenting at tage sig til på arbejde, og det kunne kun gå én vej - det blev til et "spark" fra den 10. juni. Ærgerlige når det rent faktisk var et sjovt og spændende job.

Heldigvis var der igen besøg forude. Lisbeth, Maria og Jan havde bestemt sig for at bruge årets sommerferie under solen i Bahrain. (Vi giver i øvrigt 100% solgaranti i HELE sommerhalvåret...) Den 26. juni var der modtagelse i lufthavnen, igen en ret sjov oplevelse at se tre, for os, meget let genkendelige danske turister slentre ind i ankomsthallen mellem indere, arabere, fillipinere o.s.v.

Det blev 14 rigtig gode dage. Stine passede sit arbejde om dagen hos Cowi, og Peter var den lokale tur-guide imens. Maria har efterfølgende sendt os en lille oversigt over, hvad vi nåede på de 2 uger, og det er ikke småting. Faktisk tror vi at vi fik set mere af Bahrain på 2 uger, end vi har set på det halve år vi har arbejdet her! Vi har efterhånden fået lidt erfaring med stofbutikkerne og skrædderne hernede, så det blev der gjort flittigt brug af. Manama Souq (markedet) fik vi lært at kende fra ende til anden. Alle fik testet deres forhandlingstalenter. Jan fik også lært at man ikke skal give hånd til alle de flinke handelsfolk i gaderne, når de rækker hånden frem. Hvis man gør det, og går videre uden at besøge deres butik har man nemlig kun én arm tilbage!

Besøget fra nord faldt i en varm tid, men vejret syntes ikke at give anledning til problemer for de tre vikinger, som jo ellers ikke havde haft de store muligheder for tilvænning til varmt sommervejr hjemmefra. Poolen og solbadning blev et fast programpunkt trods temperaturer i solen, som slog alle tidligere rekorder. Selvfølgelig skulle der også bades i Gulfen. Vi kørte et par gange til stranden nede syd på. Det bliver meget hurtigt for varmt at ligge i solen på stranden, men til gengæld har vandet en temperatur, så man kan bade og snorkle så længe man har lyst.

Et af feriens store højdepunkter var en sejltur ud og se efter delfiner. Vi har efterhånden været her så længe, at vi godt ved at man ikke må have for store forventninger til nogen form for forlystelser hernede, så vi havde på forhånd dæmpet forventningen om at se delfiner til et absolut minimum. For en gangs skyld skulle det vise sig, at vores bange anelser blev gjort alvorligt til skamme. Vi sejlede ud i et kvarters tid og lå derefter helt stille på vandet og spejdede. Der gik ikke et minut inden vi så den første delfin. På et tidspunkt svømmede der 7-8 delfiner rundt i nærheden af båden. Vi var alle i vandet og svømmede rundt og kiggede på dem. Det var bestemt en tur der tåler gentagelse.

14 dage går hurtigt, og snart gik det hjemad for vikingerne, der i mellemtiden havde fået en pæn solbrun farve, så de ikke skilte sig så voldsomt ud i lufthavnen mere. Tak for besøget - vi glæder os til at se billeder.

Søgning efter arbejde til Peter kunne fortsætte. Cowi havde længe været på banen med et tilbud om at han kunne blive plads-ingeniør på renoveringen af Gulf International Bank (GIB) - hvis altså Cowi fik arbejdet.... og her i "de tomme løfters land" er det langtfra lig med et konkret job-tilbud. Det endte da også med at Craig ringede og deprimeret fortalte, at Cowi desværre ikke havde fået tilsyns-jobbet. Peter vidste at hans gamle firma Projects havde skrevet kontrakt direkte med banken, og svarede til Craig "Tak fordi du ringede, så kører jeg ud og ser om jeg kan få mit gamle job igen". Mindre end en halv time senere ringede han igen og sagde at Peter endelig ikke måtte lave aftale med nogen andre endnu. Yderligere en times tid senere ringede han igen og sagde at Peter kunne starte hos Cowi to dage senere. Sådan går livet sin gang i Bahrain.

I forløbne uge er Peter så blevet projektansat hos Cowi til bankrenovering. Eneste problem nu, er at det er en temmelig stor bank på 9 etager, som langt fra kan renoveres færdig inden jul. Det giver os i princippet mulighed for at blive i Bahrain så længe vi har lyst - og hvor længe er det så? Svaret ind til videre: VI VED DET IKKE! (der er mange ting der skal undersøges inden der kan svares endeligt på det spørgsmål, beslutningen tages først i efteråret). Foreløbigt glæder vi os bare over at vi begge har arbejde igen.

Sommerferien nærmer sig, og vi har stadig en del ting, der skal ordnes inden vi er klar til den. Vi glæder os meget til tre ugers ferie.

Vi lander i Billund den 11. august - så vi ses snart!

Hjemmesiden er opdateret med billeder fra de sidste par måneder i Bahrain, se dem på www.shpr.dk

Med venlig hilsen
Stine og Peter

Startside | 1. Nyhedsbrev | 2. Nyhedsbrev | 3. Nyhedsbrev | 4. Nyhedsbrev | 5. Nyhedsbrev | 6. Nyhedsbrev | 7. Nyhedsbrev | 8. Nyhedsbrev

Stine og Peter Rasmussen, Brønsbjergvej 30, 7120 Vejle Ø
Tlf. privat: +45 75 83 70 10, Stine mobil: +45 60 68 03 25, Peter mobil: +45 20 12 42 41